Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití projektové metody ve výuce odborných předmětů u učebního oboru kadeřník
TURKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá projektovou výukou a jejím využití na střední škole. Je zaměřena na výuku odborných předmětů u učebního oboru Kadeřník. Realizovaný projekt může přiblížit životní realitu a částečně připravit na budoucí povolání. Práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje informace o projektové výuce čerpané z odborné literatury. V praktické části je popsán konkrétně připravený projekt zaměřený na propojení odborných předmětů a odborného výcviku.
Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů
Šmíd, Václav ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Irena, Irena (oponent)
Moderní ale i klasické učební pomůcky velmi zefektivňují výuku a podněcují žáky k jejich aktivitě ve výuce a tím velkou mírou přispívají k osvojování probírané látky. Začlenění učebních pomůcek do výuky odborných předmětů usnadňuje práci nejen pedagogům, ale i samotným žákům při získávání nových vědomostí a dovedností. Předložená bakalářské práce se v teoretické části zabývá přehledem, komparací a popisem jednotlivých učebních pomůcek vhodných pro výuku odborných předmětů, které jsou v současné době nejvíce začleňovány do výuky. Součástí této práce je také přehled historie. Dále literární přehled pojednává o historii pedagogiky a vzniku učebních pomůcek. Praktická část je vypracována na základě průzkumu skrze dotazníkové šetření mezi žáky 1. 2. a 3. ročníků tříletých učebních oborů v konkrétní vzdělávací instituci. Zadaný dotazník je zaměřen na získání relevantních informací, jak žáci hodnotí přínos a efektivitu použitých učebních pomůcek zařazených do teoretické výuky před konáním výuky praktické. Zjištěné výsledky této práce mohou být přínosem z hlediska zefektivnění teoretické výuky odborných předmětů, které jsou důležité pro žáky, před započetím praktické výuky.
Vzdělávání s využitím multimediálních technologií
Čapka, Miroslav ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent)
Předkládaná práce se zabývá možností využití multimediálních technologií ve vzdělávání. V teoretické části bakalářské práce se autor zabývá vzdělávacím procesem a jeho jednotlivými fázemi. Dále se zaměřuje na motivaci žáků k učení a didaktické prostředky, kterými lze motivaci žáků povzbudit. Autor se soustředí na využívání moderních prostředků, jejich výhody a nevýhody. V závěru teoretické části práce se autor zaměřil na využití videa ve výuce, především v odborných předmětech na středních odborných školách a učilištích. Autor se také zabývá možností vytvoření vlastní videopomůcky a nástroji, které to umožňují. Praktická část bakalářské práce je rozdělena na dvě části. V části A se autor soustředí na vytvoření vlastní videopomůcky, která by byla vhodná pro výuku kuchařů na středním odborném učilišti. Autor práce vytvořil osm krátkých videí, která se zabývají základním vybavením profesionální kuchyně. V části B provedl autor výzkum mezi žáky 1.-3. ročníku Středního odborného učiliště gastronomie a podnikání v Praze. Cílem výzkumu je zjistit, zda žáci považují pomůcky za přínosné a srozumitelné. Výzkum byl veden ústní metodou-krátkým rozhovorem se studenty po zhlédnutí videa.
Způsoby motivace žáků ve výuce biologie na vybrané střední odborné škole
Endálová, Kateřina
Cílem bakalářské práce na téma "Způsoby motivace žáků ve výuce biologie na vybrané střední odborné škole" je zpracování teoretické části, která se opírá o odbornou literaturu, kde je objasněn pojem motivace a způsoby, které mohou být v rámci výuky využívány. V rámci praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření u žáků 1. a 2. ročníků na vybrané střední škole. Dotazník je zaměřen na zjištění využívání motivace dvou učitelů v rámci hodin Biologie. Pro výzkumné šetření byl zvolen dotazník, který byl směřován k žákům, aby vyjádřili, jak vnímají učitelovu motivaci. Na základě získaných dat z dotazníkového šetření bylo vyhotoveno srovnání dvou učitelů v závislosti na jejich motivační činnosti. Na základě získaných výsledků bylo v závěru práce vypracováno doporučení pro pedagogickou praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.